pühapäev, 18. oktoober 2009

Kohupiima-vaniljekreemistritsel õuntega ja ilma

Pärmitaigen ei ole minu suur sõber. Enamasti läheb nii, et esimene kord tuleb uus retsept hästi välja, aga edaspidi enam mitte. Seekord proovisin siis jälle uut retsepti ja tuli välja. Näis kas teist korda ka hiljem välja tuleb, aga kordamist on see stritsel kindlasti väärt. Eriti hea oli õuntega minu arvates, aga isand Linnule meeldis jälle ilma õunteta variant rohkem.
Vaja läks:
25 g pärmi
3 dl piima
2 spl suhkrut
1/2 tl soola (järgmine kord paneks natuke rohkem soola)
75 g sulavõid
7 dl jahu
1 tl kardemoni (algretseptis oli kardemoni vähem, aga meile meeldib kardemon)

Täidiseks läks vaja
400 g kohupiima (Tere pasta)
kaks kotikest vaniljekastme pulbrit (Ekström)
175 g sulavõid (suhkrut vastavalt vajadusele).

Lahustasin pärmi käesoojas piimas, lisasin suhkru, kardemoni ja soola. Sõtkusin vähehaaval juurde jahu, viimasena lisasin või. Raputasin jahu peale ja panin tunniks sooja kerkima. Täidiseained segasin lihtsalt kokku ja kui vaja, lisa suhkrut. Jagasin nii taigna kui täidise pooleks. Rullisin taigna, panin peale täidise, ühele stritslile ka õunaviilud.
Lõikasin taignale sisselõiked ja põimisin üle ühe täidise peale ja keskele kokku.
Lasin veel ahjuplaadil kerkida, umbes 15 minutit, määrisin pealt munaga ja küpsetasin 190 C pöördõhu juures 25 minutit.

Valmis stritslitele raputasin peale tuhksuhkrut. Mõnusalt õhuline pärmitaigen oli ja täidis meenutas Dallase saia täidist, millest ma olin aastaid tagasi suures sõltuvuses :D Seega pole ime, et ma stritslitega rahule jäin.

Kommentaare ei ole: